800
۰
در طول یک روز؛

بیش از ۷ هزار مهاجر افغانستانی از پاکستان به وطن خود بازگشتند

وزارت مهاجرت افغانستان اعلام کرد: طی یک روز بیش از هفت هزار مهاجر افغانستانی از پاکستان به کشور خود برگشته اند.
مهاجر
مهاجر
به گزارش شستون، به  نقل از خبرگزاری «رصد»، وزارت مهاجرت افغانستان اعلام کرده است: تنها در طول یک روز تعداد ۷۷۴۷ مهاجر افغانستانی از پاکستان به‌ طور داوطلبانه به کشور برگشته‌اند.
بر اساس گزارش وزارت مهاجرت افغانستان، تعداد ۵۵۲۱ مهاجر افغانستانی در تاریخ ۱۸ مهر ماه از طریق بندر «تورخم» در ولایت ننگرهار و ۲۲۲۶ مهاجر دیگر از طریق بندر «اسپین بولدک» ولایت قندهار به افغانستان برگشته اند.
از میان این مجموع مهاجر، تعداد ۶۱۲۸ نفر دارای مدرک قانونی اقامت در پاکستان بوده که هنگام برگشت از کمک‌های اداره امور پناهندگان سازمان ملل متحد بهره‌مند شده‌اند و تعداد ۵۹۴ نفر دیگر که مدرک اقامت نداشته‌اند برای دریافت کمک به این اداره معرفی شده‌اند.
این مهاجران به‌ طور داوطلبانه به افغانستان برگشته‌اند، پیش از این «سید حسین عالمی بلخی» وزیر امور مهاجرین افغانستان گفته بود: برگشت مهاجران افغانستانی از پاکستان به ظاهر داوطلبانه است، اما در اصل محدودیت‌ها و اعمال فشارهای دولت پاکستان آنها را مجبور به برگشت به کشور می‌کند.
بازگشت مهاجران افغانستانی از پاکستان در حالی افزایش یافته است که گفته می‌شود دولت وحدت ملی افغانستان توافقنامه ای را برای برگشت مهاجران افغانستانی با کشورهای اروپایی به امضا رسانده است.
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 3152
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *