800
۰

آلودگی هوا از عصر امروز کاهش پیدا می کند/ احتمال بارش برف در روز دوشنبه/ دمای هوای استان های مرزی کاهش پیدا می کند

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در هفته آینده شاهد آلودگی هوا نخواهیم بود اظهار داشت: در اوایل هفته آینده هوا سرد تر شده و حتی در دوشنبه صبح می توانیم بارش برف در تهران را شاهد باشیم.
jyrd
jyrd
به گزارش شستون؛ احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پیش بینی آخرین وضعیت هوای تهران و رفع آلودگی هوا اظهار داشت: آلودگی هوای تهران از امروز عصر به تدریج کاهش پیدا کرده و در نهایت روز جمعه از شدت آلاینده ها کاسته می شود تا هوای تهران در نهایت به وضعیت سالم باز گردد.
وی افزود: وزش بادبه طور نسبی آغاز شده و از طرف دیگر توده هوا در حال عوض شدن است که با ایجاد شرایط تخلیه آلودگی هوا، هوای تهران به سمت سالم شدن پیش می رود؛ در حال حاضر جو تقریباً ساکن بوده و در حالی که هوا ساکن است، آلودگی های جوی همچنان در حال تولید هستند.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در هفته آینده شاهد آلودگی هوا نخواهیم بود اظهار داشت: در اوایل هفته آینده هوا سرد تر شده و حتی در دوشنبه صبح می توانیم بارش برف در تهران را شاهد باشیم.
این کارشناس هواشناسی افزود: بر اساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز با گذر موجی از نوارشمالی کشور بتدریج از غلظت آلاینده‌های جوی درشهرهای صنعتی و پرجمعیت کاسته خواهد شد. در شمال غرب کشور نیز دربعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در شهرهای شمالی آذربایجان شرقی وغربی با بارش پراکنده نیز همراه خواهد بود.
وظیفه در خصوص آخرین وضعیت هوای استان های مرزی مانند ایلام و خوزستان نیز گفت: پدیده قابل توجه در استان های مرزی برای فردا و پس فردا وزش باد خواهد بود که با شکل گیری گرد و خاک به شکل محدود در عراق، اندگی غبار نیز وارد این استان ها می شود.
وی با اینکه استان های مرزی طی اوایل هفته آینده بارندگی نخواهند داشت خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود دمای هوای این استان ها در روزهای آینده با کاهش 5 درجه ای همراه باشد؛ بیشینه دمای فعلی در روز این استان ها حدود 30 درجه و کمینه دمای شب آنها حدود 15 درجه سانتیگراد است.
در 24 ساعت آینده به علت وجود پدیده گرد و غبار در عراق، استان های مرزی و چنوب غرب کشور شاهد اندکی گرد و غبار خواهند بود.
 
منبع: دانا
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 3878
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *