800
۰
در جلسه کمیته اجتماعی سراوان، سیب و سوران و مهرستان مطرح شد:

راه اندازی مرکز اورژانس آسیب های اجتماعی در سوران/ اختصاص دستگاه شنوایی سنجی نوزادان به بیمارستان های سراوان، مهرستان و سیب و سوران

قایم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور از اختصاص دستگاه شنوایی سنجی نوزادان بدو تولد به مراکز بیمارستانی شهرستان های سراوان، مهرستان و سیب و سوران خبر داد.
j
j
به گزارش شستون؛ جلسه کمیته اجتماعی شهرستان های سراوان، مهرستان و سیب و سوران بعد از ظهر امروز با حضور قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل دفتر توانمند سازی زنان و خانواده، قائم مقام توانمند سازی مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور جمعی از مسئولین شهرستان های سراوان، مهرستان و سیب و سوران در سالن اجتماعات فرمانداری سراوان برگزار شد.
عبدالعزیز ارباب رئیس بهزیستی شهرستان سراوان در این نشست با بیان اینکه در این شهرستان یک مجتمع دولتی، پنج مجتمع غیر دولتی، مرکز آموزش توانبخشی غیردولتی روزانه معلولین زیر ۱۴سال، مرکز حرفه آموزشی معلولین ذهنی ویژه دختران، مرکز ویزیت در منزل سالمندان مرکز مداخله در بحران، مرکز کاهش آسیب پایگاه سلامت روانی، مرکز روانشناختی، مرکز اقامتی ترک اعتیاد وجود دارد که‌ مشغول خدمات رسانی به مردم هستند، گفت:  در واحد امور اجتماعی ۳۸۶۳خانوار تحت حمایت کنه ۱۱۹۲ خانوار مستمری بگیر هستند و شهریه ۱۴۶ دانشجو پرداخت می شود.
وی به ۱۹پایگاه همیار زنان سرپرست خانوار اشاره کرد که‌ در زمینه حصیر بافی، تولید و بسته بندی داروهای گیاهی، لحاف دوزی ایجاد گلخانه و سفالگری مشغول به فعالیت هستند که‌ نیازمند کمک جهت تقویت و توسعه هستند.
رئیس بهزیستی سراوان c.b.r  را یکی از بهترین طرح های اجرایی در شهرستان سراوان برشمرد که هم اکنون در حال اجرا در ۲۲ روستای این شهرستان است که‌ تا کنون ۱۶۹ معلول جدید را شناسایی کرده اند که برای توانمند سازی احتیاج به سرمایه ۶۳ نفر در این زمینه است.
ارباب خاطر نشان کرد: به منظور توانمند سازی و ایجاد اشتغال توانخواه ها، احتیاج به اعتبار به صورت سرمایه کار است که‌ باتوجه به نبود مکانیک های تخصصی توانبخشی دولتی در شهرستان احتیاج به هزینه درمان به منظور استفاده از خدمات توانبخشی، ایجاد مراکز توانبخشی ویژه معلولین جسمی، حرکتی، نگهداری بیماران روانی مزمن، ویزیت در منزل معلولین ضایعه نخایی، مرکز حرفه آموزی معلولین ذهنی ویژه پسران و مرکز توانبخشی و آموزشی معلولین ذهنی زیر ۱۴ سال در شهرجالق  با پرداخت یارانه دولتی با توجه به عدم توان مالی خانواده انیاز می شود.
ابراهیم کیخا معاون سیاسی فرماندارسراوان در این جلسه با توجه به گستردگی شهرستان سراوان به گستردگی معضلات و مشکلات این شهرستان اشاره کرد: این شهرستان در خط مقدم تهاجم فرهنگی و اجتماعی قرار دارد.
وی افزود: برای ایجاد اشتغال و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و خانواده های در معرض آسیب و خانوارهای دارای کودک کار و خیابانی نیاز به پرداخت و حمایت سرمایه کار است زیرا بیکاری یکی از معضلات اصلی  است که منجر به اعتیاد شده است.
 معاون سیاسی فرماندار سراوان خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از سوء تغذیه کودکان نیاز به تآمین معیشت است و نیاز به مجوز پذیرش 1098 معلول شدید و تأمین حق نگهداری در منزل، تأمین و پرداخت 17 معلول ضایعه نخایی جدید و 110 بیمار مزمن در سراوان است.
کیخا همچنین خواست تا مرکز توانبخنشی معلولین جسمی و حرکتی و مرکز حرفه آموزی معلولین در این شهرستان ایجاد شود و همچنین خواهان راه اندازی دوباره کلینیک های توانبخشی را دراین سراوان شد.
پوشبانان قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور هم در این جلسه با توجه به حضور تیم بیست نفره  متشکل تمامی معاونین و تعدادی از مدیران به همراه رئیس سازمان بهزیستی کشور به لحاظ اهمیت استان سیستان و بلوچستان برای این سازمان، جهت بررسی مشکلات گفت:
سازمان بهزیستی در دوران پویایی و شکوفایی به سر می برد و درصدد است که خدمات خود را به صورت علمی به جامعه هدف ارائه دهد که در این راستا تلاش های زیادی انجام شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه مسائل حوزه اجتماعی مسائل تک بعدی نیست، از فرمانداران خواست تا از تمامی ظرفیت های موجود در شهرستان ها در راستای همکاری و همیاری با سازمان بهزیستی در جهت کنترل، پیشگیری و حل معضلات اجتماعی را به کار گیرند.
قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور به معلول زایی های جدیدی که در کشور در حال انجام است اشاره کرد و اظهار داشت: اگر یک آسیب شناسی و آگاه سازی به موقع  در زمان ازدواج افرادی که در شرف تشکیل خانواده جدید هستند، انجام شود، تا حدود زیادی از معلول زایی های جدید در جامعه ممانعت می شود.
پور شبانان با بیان اینکه در قانون برنامه ششم در خصوص افراد پشت نوبت مستمری بگیر بهزیستی، مصوب شد که تحت پوشش دریافت مستمری قرار گیرند، گفت: حداقل مستمری خانوار های دارای افراد معلول به حداقل بسیت درصد حداقل حقوق مصوب هر سال ارتقاء پیدا کرد که  در وضعیت معیشتی خانواده های دارای معلول تأثیر به سزایی خواهد داشت.
وی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اورژانس اجتماعی ، افزود: در قانون برنامه ششم مجوز راه اندازی 150 مرکز آسیب های اجتماعی گرفته شده است و قول راه اندازی  پایگاه اورژانس اجتماعی را با ظرفیت کارآفرینی برای 6 تا 7 نفر در شهرستان سیب و سوران داد.
قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام آمادگی صدور مجوز برای متقاضیان مراکز حرفه آموزی معلولین کرد و بیان داشت: برای تکریم  سالمندان آمادگی راه اندازی بنیاد فرزاندگان را دارند که  قول اختصاص مبلغی بالغ بر 40 تا 50 میلیون را در این راستا داد.
پور شبانان از مسئو لین خواست تا خوانواده های بی بضاعت را شناسایی کنند تا یک وعده غذای گرم معادل روستا مهد ها میان نیازمندان توزیع شود.
وی در بحث پیشگیری از تنبلی چشم، از حضور گروه های سیار را برای پوشش کل منطقه برای اقدام و جلوگیری به موقع خبر داد و همچنین برای مراکز بیمارستانی شهرستان های سراوان، مهرستان و سیب و سوران  جهت جلوگیری از کم شنوایی در بدو تولد دستگاه کنترل شنوایی  سنجی نوزادان یک دستگاه اختصاص داد تا با مداخله به موقع از کم شنوایی و ناشنوایی ممانعت شود.
قائم مقلم رئیس بهزیستی کشور با بیان اینکه در استان سیستان و بلوچستان برای تهیه خرید لوازم توان بخشی 70 درصد رشد داشته است، گفت: علی رغم همه اعتبارات مصوب  به لحاظ تفاوت جمعیتی به شهرستان سراوان 40 میلیون تومان، سیب و سوران و مهرستان هر کدام مبلغ 25میلیون تومان جهت خرید لوازم توان بخشی تخصیص داد.
پور شبانان در شهرستان سراوان 10 گروه، مهرستان پنچ گروه و سیب و سوران هم پنج گروه همیاران بانوان قول حمایت مالی را داد و از محل اعتبارات ستادی  سازمان را باتوجه به شرایط ویژه منطقه برای هر سه شهرستان مبلغ 25 میلیون تومان برای خرید لوازم ضروری زندگی، ودیعه مسکن 25 میلیون تومان، آماده سازی شغلی و سرمایه کار بلاعوض 50 میلیون تومان در نظر گرفت.
انتهای پیام/1319
 
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 4958
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *