800
۰
در جلسه مشورتی قشر بانوان تأکید شد؛

تداوم حضور موثر بانوان در جلسات شورای مشورتی/نقش آفرینی بانوان در جامعه با الگو سازی مناسب

در جلسه مشورتی قشر بانوان شهرستان سراوان به تداوم حضور بانوان در جلسات شورای مشورتی و نقش آفرینی با الگوسازی مناسب در جامعه تأکید ش
بانوان
بانوان
به گزارش شستون، جلسه مشورتی قشر بانوان پیش از ظهر امروز با حضور فرمانده سپاه سراوان و جمعی از بانوان فعال و بسیجی در سپاه شهرستان برگزار شد.
  سرهنگ پاسدار محمد پودینه فرمانده سپاه شهرستان سراوان در این جلسه با توجه به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل داده اند به توجه به مشکلات و معضلات حوزه با نوان تأکید کرد و خواهان بررسی مشکلات و تدام حضور موثر بانوان در کارگروه های شورای مشورتی شد.
وی افزود: گستره شورای مشورتی چه در جنوب و چه در شمال استان باید فراگیر شود.
فرمانده سپاه شهرستان سراوان با تأکید به اینکه مشارکت   زنان در مسائل مختلف با برنامه ریزی و ارائه راه کارهای منطقی صورت  گیرد، خاطر نشان کرد: با تکشیل کار گروه های مختلف در بخش های مختلف مانند حوزه قضایی، بهداشت و درمان، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی می تواند عامل مهم در موفقیت و توانمند سازی قشر بانوان باشد.
پودینه همچنین ارتباط گیری با خواهران حوزه علمیه را که دارای تخصص و تبحر در حوزه مسائل دینی هستند را در امور خانواده موثر دانست و گفت:  با تدوین برنامه های مناسب، نیازمندی های قشر بانوان  به ویژه در امور خانواده شناسایی شود تا با مشورت و مشارکت کار سازمان یافته ای انجام شود.
وی  با اشاره به فرهنگی بودن شهرستان سراوان، خاطر نشان کرد: بسیاری از بانوان در این شهرستان حافظ قرآن هستند که می طلبد این افراد شناسایی و معرفی شوند.
سبزعلیانی جانشین فرمانده سپاه شهرستان سراوان هم در این جلسه به  قاچاق مواد مخدر، سوخت و اتباع غیر مجاز اشاره کرد که تأثیراتی را در فرهنگ، اجتماع و سطح زندگی مردم منطقه داشته است.
وی همچنین با بیان حساس بودن نقش بانوان در جامعه، ادامه داد: امروزه دشمن از طریق جنگ فرهنگی و مورد هدف قرار دادن بانوان در این مقوله قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد که بانوان با توجه به نقش مادر بودن و همسری در خانواده می تواند با رفتار سازی مناسب جسم، روح و فکر فرزندان را به سمت و سوی اسلامی جهت دهند.
جانشین فرمانده سپاه شهرستان سراوان با اشاره به اینکه سبک زندگی را در خانواده بانوان شکل می دهند، خاطر نشان کرد:  امروز کشور به سمتی رفته است که قناعت کم رنگ و تجمل گرایی افزایش یافته است که باید بانوان در خصوص الگو سازی و رفتار سازی مناسب نقش آفرینی کنند.
وی افزایش طلاق، سلب آرامش روحی خانواده ها وافزایش فساد اخلاقی در جامعه را از پیامد های گسترش ماهواره عنوان کرد و افزود: قشر بانوان با تشکیل کار گروه های مختلف، در مجموعه راهبردی تعریف شده در شهرستان به منظور مشارکت در تصمیم گیری و تصمیم سازی جامعه فعالیت داشته باشند.
انتهای پیام/1319     
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب: 5082
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *