800
۰
امام جمعه اهل سنت سراوان:

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ملی است/ «آتش به اختیار» همان بصیرت و آگاهی مقابل حرکات فساد آور است

امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ملی همگان دانست و گفت: « آتش به اختیار» همان بصیرت و آگاهی مقابل حرکات فساد آور است که در فضاهای آلوده حق از باطل تشخیص داده نمی شود.
rehs
rehs
مولوی سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون « آتش به اختیار» را یکی از واژه های ناب و بسیار مهمی عنوان کرد که اخیرا مقام معظم رهبری در خصوص این واژه رهنمود هایی را به جوانان توصیه فرموده اند، که این واژه مصداق دستور پیامبر اکرم (ص) در خصوص امر به معروف و نهی از منکر است.
وی افزود: هر فردی در جامعه مسئولیت دارد تا در حد توان مقابل مفاسد فردی و اجتماعی را در جامعه بگیرد و نباید نسبت به این موضوع که همان امر به معروف و نهی از منکر است بی تفاوت باشد چرا که این مقوله وظیفه ملی همگان است.
امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان ادامه داد: در همین راستا باید معروفات و سنت حسنه در جامعه احیا و گسترش داده شود چرا که احادیث فراوانی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد همان طوریکه پیامبر اکرم (ص) این مقوله را وظیفه تمامی افراد جامعه بیان کرده است.
مولوی ساداتی گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترک و نادیده گرفته شود، در مقابل ناهنجاری ها، دین ستیزی، زیر سوال برده شدن واقعیت ها، غلبه باطل بر حق و مشکلات گسترش می یاید، بنابراین برای مقابله با مفاسد اجتماعی باید تمام همت خود را به کار بست.
وی اضافه کرد: « آتش به اختیار» همان بصیرت و آگاهی مقابل حرکات فساد آور است که در فضاهای آلوده حق از باطل تشخیص داده نمی شود تا جاییکه باطل را حق جلوه می دهند.
امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مقامات قضایی کشور در چند روز گذشته، خاطر نشان کرد: به صراحت در روایات و احادیث آمده است که اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به فراموشی سپرده شود، فساد در جامعه رواج پیدا می کند که هر فرد در حیطه محیط زندگی و مکان اشتغال اگر منکری صورت گرفت، باید سخن حق را بیان کند.
مولوی ساداتی با بیان اینکه اگر شرر به خیر و نیکی غلبه کند، جامعه از هم می پاشد و به سمت نابودی کشیده می شود، اذعان داشت: تذکر مقام معظم رهبری نشأت گرفته از سیره و سنت پیام اکرم (ص) است که باید به آن اهمیت ویژه داده شود تا جامعه به سمت فساد و ناهنجاری سوق داده نشود.
وی در پایان تصریح کرد: ملت شهید پرور ایران برای بدست آوردن خوبی ها و از بین بردن بدی ها انقلاب کردند و اگر ناهنجاری در جامعه حاکم شود، بلای بزرگی گریبان گیر جامعه خواهد شد.
 
انتهای پیام/
 
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 7650
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *