800
۰
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان:

شکسته شدن بعد انحصاری سفال کلپورگان/سراوان ثروتمندترين منطقه ایران در حوزه تاریخی

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سراوان ثروتمندترين منطقه شرقی ایران در حوزه تاریخی، صنایع دستی و فرهنگی است.
heshs
heshs
کامبیز مشتاق گوهری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت و گو با شستون اظهار داشت: شهرستان سراوان در شرق ایران واقع شده است و ثروتمندترين منطقه در حوزه تاریخی، صنایع دستی و فرهنگی می باشد.
وی افزود: با همکاری مقامات یک اراده جدی در این زمینه ایجاد شده است که بتوانیم سفال کلپورگان را در اختیار همه قرار دهیم و آن را از حالت انحصاری خارج کنیم.
مدیر کل میراث فرهنگی،  صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: سفال گران می خواهند تولیدات خود را به فروش برسانند و با آموزش به علاقه مندان این رشته گام بزرگی در توسعه سفال کلپورگان بردارند.
وی با اشاره به اینکه سفال کلپورگان افتخاری برای ایران محسوب می شود، تصریح کرد: روستای کلپورگان به عنوان اولین روستای صنایع دستی دنیا انتخاب شده است.
مشتاق گوهری با بیان اینکه در گذشته سفال کلپورگان ثبت ملی شده و ثبت جهانی آن در مرحله ارزیابی قرار دارد، خاطر نشان کرد: باغ شهر جالق، منطقه نگاران و آثار تاریخی شهر گشت در دستور کار قرار گرفته است.
وی در پایان اذعان داشت: زن ها در ساخت سفال کلپورگان نقش مهمی را ایفا می کنند و زمینه برای آموزش، تجارت و ایجاد بازار کسب و کار باید فراهم و گسترده تر شود.

انتهای پیام/1675
 
پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 8010
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *