800
۰
کارشناس مسائل اقتصادی:

عدم رقابتی بودن بازار خودروهای داخلی/ تصمیمات پله ای راهگشای صنعت خودرو سازی کشور نیست

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: با توجه به اینکه گمرکات اجازه ورود خودروهایی با قیمت پایین را نمی دهد، بازار خودروهای داخلی رقابتی نبوده و اقشار کم درآمد، چاره ای جز خریدن چنین خودروهایی را ندارند.
خ
خ
محمد رحیم امرا کارشناس مسائل اقتصاد در گفت و گو با شستون اظهار داشت: در چند روز اخیر شاهد افزایش ۳ درصدی قیمت خودرو در بازار خرید و فروش را بوده ایم که این افزایش قیمت بر اساس توافق میان خودرو سازان، سازمان حمایت از مصرف کننده و شورای عالی قیمت گذاری انجام شده است. وی افزود: با توجه به اینکه مدتی صنعت خودرو سازی دچار رکود شده بود، برای تأثیر در ذهن مصرف کننده و ایجاد شوک در بازار، قیمت خودرو افزایش داشته است. کارشناس مسائل اقتصاد با بیان اینکه بیش از نیمی از جامعه ایران را کشاورزان، کارمندان و کارگران با حقوق اندک تشکیل داده اند، گفت: خودروهایی مانند پراید، سمند و پژو رقیب وارداتی ندارند چرا که گمرکات اجازه ورود  خودرو با قیمت پایین را نمی دهد، که اقشار کم درآمد به دلیل عدم رقابتی بودن بازار این نوع از خودروها، چاره ای جز خرید چنین خودروهایی را ندارند. امرا با اشاره به عدم افزایش تولید خودرو در کشور، گفت: لازم است که از صنعت خودرو سازی کشور حمایت شود و تصمیمات مناسب گرفته شود چرا که تصمیمات آنی و پله ای راهگشا نخواهد بود. وی خاطر نشان کرد: وضعیت کنونی صنعت خودرو سازی کشور بیشتر از اینکه بر روی قیمت گذاری اثر داشته باشد، بر روی کیفیت خودرو اثر گذاشته و خودروهایی که بیشتر از چین و کره وارد کشور می شوند، کیفیت آنان مطرح است. کارشناس مسائل اقتصاد اضافه کرد: با توجه به اینکه نمایندگی ایران خودرو و سایپا تحویل فوری خودرو ندارند، تک نرخی شدن قیمت خودرو چندان هم در جامعه احساس نمی شود و قیمت از کارخانه تا نمایندگی فروش تغییر چندانی نداشته است و زمانی تک نرخی شدن قیمت خودرو در جامعه احساس می شود که تفاوت قیمت فاحشی را از نمایندگی تا بازار را شاهد باشیم.       انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 8724
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *