800
۰

آغاز سال ۹۷ با بحران کم آبی در شهر گشت رقم خورد/ هفت روز از کمبود آب در گشت گذشت

درحالی مردم شهر گشت سال ۹۷ را جشن گرفتند که بیش از هفت روز است که بحران کم آبی دامن مردم این شهر را گرفته است.
آغاز سال ۹۷ با بحران کم آبی در شهر گشت رقم خورد/ هفت روز از کمبود آب در گشت گذشت
به گزارش شستون؛ مردم شهر گشت در جنوب سیستان و بلوچستان سال ۹۷ را با بحران کم آبی در این‌ منطقه آغاز کرده اند.
یکی از شهروندان گشتی در تماش تلفنی که با خبرنگار شستون داشت، گفت: بیش از هفت روز است که آب در بیشتر نقاط این شهر قطع است و مشکلات فراوانی را برای مردم به وجود آورده است.
وی افزود: تماس های متعددی را با مسئول مربوطه شهرستانی داشته اند، اما پاسخگو تلفن خود نبوده است.
این شهروند گشتی با بیان اینکه در پایین ترین منطقه شهر گشت ساکن هستند، ادامه داد: فقط در ساعاتی از شب دارای آب هستند اما با کمبود آب در این شهر برای انجام فرایض واجب دینی با مشکلات فراوانی مواجه شده اند.
وی با اشاره به اینکه در منطقه ای که ساکن هستند حدود پنج روز می شود که با کمبود آب دست و پنجه نرم می کنند، یاد آور شد: مناطقی همچون چوکسوچی، منطقه مرکز بهداشت و درمان و شهرک امان حسین (ع) قریب به هفت روز است که ساکنین این مناطق قطره آبی را به چشم ندیده اند.
این شهروند گشتی اظهار کرد: حدود پنج تا ۶ ماه است که هیچ گونه تانکر آب رسان جهت توزیع آب در این‌ شهر مشاهده نشده است.

 منابع آبی شهر گشت فقیر هستند
در پیگیری هایی که خبرنگار شستون از مهران نصرت زهی مدیر اداره آب و فاضلاب شهری سراوان داشت، وی با بیان اینکه خط انتقال آب از سکن تقریبا به اتمام رسیده است، گفت: شیرآلات و اتصالات طرح در دست تولید است و با توجه به تعطیلی 15 روزه کارخانه مربوطه، لوازم مورد نیاز تا 25 فروردین به گشت ارسال می شود.
وی افزود: تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت که این پروژه تا اواخر فروردین و یا نهایتا تا 10 اردیبهشت به بهره برداری برسید.
مدیر شرکت آبفای شهری سراوان ادامه داد: کمبود آب در شهر گشت بیشتر به دلیل گرم شدن هوا است و سفره های منابع آبی شهر گشت خیلی فقیر هستند.
نصرت زهی یاد آور شد: در حال حاضر در شهر گشت چهار منبع وجود دارد که از این تعداد، حدود 6 لیتر بر ثانیه تولید آب می شود که بسیار ناچیز است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک تانکر 6 متر مکعبی در شهر گشت وجود دارد که برای رفع مشکل کم آبی در این شهر، سعی می شود با راه اندازی این تانکر آب رسانی به مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند، انجام شود.
 
 
 
انتهای پیام/ الف.د
 
دوشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 10840
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *