800
۰

برگزاری دومین ورک شاپ فیلم سازی با حضور شیرین برق نورد/ اظهار گلایه فیلم ساز مطرح کشور از حضور کمرنگ بانوان سراوانی در این کارگاه

شیرین برق نورد از حضور کمرنگ بانوان شهرستان سراوان در ورک شاپ فیلم سازی این شهرستان که از اواخر دی ماه در حال برگزاری است، اظهار گلایه کرد.
برگزاری دومین ورک شاپ فیلم سازی با حضور شیرین برق نورد/ اظهار گلایه فیلم ساز مطرح کشور از حضور کمرنگ بانوان  سراوانی در این کارگاه
 
 
به گزارش شستون، دومین کارگاه فیلم سازی شهرستان سراوان با حضور شیرین برق نورد فیلم ساز و مستند ساز مطرح کشور در اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان از اواخر دی ماه آغاز و تا امروز پنجشنبه چهارم‌ بهمن ماه ادامه دارد.
 
شیرین برق نورد در گفت و گو با شستون اظهار کرد: با دعوت مسئولین آموزشگاه سینمایی چشم انداز زاهدان با هدف تولید، در ورک شاپ فیلم سازی اقدام به آموزش و تدریس کرده است.
 
وی دستیابی به تولید را چشم انداز این ورک شاپ بیان کرد و ادامه داد: ماجرای این ورک شاپ کمی متفاوت است و به جای اینکه هر روز به مباحث و پایه های تئوری اختصاص داده شود، بیشتر فعالیت های عملی انجام می شود‌ که به این دلیل ساختار و برنامه ای را طراحی کرده که منجر به انتقال تجربه به هنرجویان شود.
 
این فیلم ساز مطرح کشور افزود: یکی از اهداف این ورک‌ شاپ تهیه فیلم بین پنج تا ۱۰ دقیقه و سه نما و دو کات داشته است که به این شکل پروسه تدوین حذف می شود.
 
برق نورد در تکمیل مطلب فوق اضافه‌ کرد: حذف تدوین موجب می شود که هنرجویان با یک چالش بزرگ مواجه شوند که چگونه یک روایت را در سه نما قرار دهند که با توجه به جدیت و تلاش هنرجویان، همه افراد به خوبی هدف ورک شاپ و ساخت فیلم در سه نما را متوجه شدند.
 
وی با بیان تغییر افق دید هنرجویان‌ به روایت در فیلم که ساختارمندی خود کارگردان و اهمیت اینکه در یک فیلم، نگاه و‌ زاویه فیلم ساختار داشته باشد، گفت: بیشتر فیلم های تهیه شده در این ورک شاپ مضامین اجتماعی دارد و‌ حالت مستند و روایت داستانی به خود گرفته است.
 
فیلم ساز و‌ مستند ساز مطرح کشور‌ از حضور کمرنگ بانوان‌ در ورک شاپ فیلم سازی اظهار گلایه کرد‌ و افزود: در این‌ کارگاه فقط یک هنرجو زن شرکت کرده که امید می رود که ورک‌ شاپ برگزار شده به پایگاه الهام بخش برای وی تبدیل شود.
 
برق نورد  پتانسیل افراد شرکت کننده را مناسب برشمرد و اذعان‌کرد: افراد شرکت کننده دغدغه جدی مربوط به مقوله خلق هنر و اثر در سینما را دارند که با توجه به امکانات محدود و دوری از مراکز و پایگاه هنری که بیشتر در شهرهای بزرگ‌ قرار دارند، مسیر سختی را برای رساندن صدای‌ خود به دیگر نقاط کشور دارند.
 
 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 13325
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *