800
۰
رئیس شیلات سراوان خبر داد؛

رهاسازی بیش از ۲۴۵ هزار قطعه بچه ماهی در ۴۹ استخر پرورشی و آب بند/ از اشتغال زایی برای ۶۰ نفر تا برداشت ۳۰۰ تن ماهی در سراوان و گلشن

عبدالصمد دهقان گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل پرورشی سال جاری در حوزه شهرستانهای سراوان و گلشن بیش از 300 تن ماهی برداشت و روانه بازار مصرف شهرستان و استان شود.
رهاسازی بیش از ۲۴۵ هزار قطعه بچه ماهی در ۴۹ استخر  پرورشی و آب بند/ از اشتغال زایی برای ۶۰ نفر تا برداشت ۳۰۰ تن ماهی در سراوان و گلشن
عبدالصمد دهقان رئیس اداره شیلات شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: با توجه به شرایط مناسب اقلیمی و زیست محیطی برای پرورش انواع ماهیان گرمابی در سال جاری بیش از 115 هزار قطعه بچه ماهی در بیش از 34 استخرهای پرورشی شهرستان های سراوان و گلشن رهاسازی شده است.

وی افزود: همچنین در حوزه منابع آبی و سدهای سنگی و خاکی شهرستان از ابتدای سال تاکنون بیش از 130 هزار قطعه بچه ماهی در 15 آب بند رهاسازی شده است.

این مقام مسئول گفت: در مجموع زمینه فعالیت و اشتغال مستقیم بیش از 60 نفر ایجاد و در تامین نیازهای بخشی از نیازهای پروتئینی بیش از 20 روستا نقش بسزایی دارد.

دهقان ادامه داد: با توجه به رشد مناسب ماهیان رهاسازی، برداشت ماهی براساس نیاز بهره برداران و جامعه روستایی به صورت تناوبی در طول سال ادامه دارد ولی با توجه به اینکه رشد و وزن گیری ماهیان پرورشی در فصل سرد به مرحله نهایی خود میرسد عمدتاً برداشت ماهیان از منابع آبی شهرستان در فصل زمستان صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود تا پایان فصل پرورشی سال جاری در حوزه شهرستانهای سراوان و گلشن بیش از 300 تن ماهی برداشت و روانه بازار مصرف شهرستان و استان شود.

انتهای پیام/
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۱۵
کد مطلب: 24289
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *