800
۰
در پی مطالبه اهالی مسکن مهر سراوان:

۴۲ اخطاریه بهداشتی در پی دفع غیر بهداشتی فاضلاب صادر شد

در پی مطالبه اهالی مسکن مهر سراوان در خصوص برخورد با افرادی که فاضلاب خانگی را در معابر رها می‌کنند ۴۲ اخطاریه بهداشتی در پی دفع غیر بهداشتی فاضلاب توسط شبکه بهداشت و درمان صادر شد.
۴۲ اخطاریه بهداشتی در پی دفع غیر بهداشتی فاضلاب صادر شد
به گزارش پایگاه خبری شستون، رهاسازی فاضلاب‌های خانگی در کوچه و معابر باعث ایجاد بوی نامطبوع و ضایع شدن حقوق شهروندان می‌شود.

از سوی دیگر این موضوع باعث تجمع و تکثیر حشرات موذی می‌شود و مشکلات زیست محیطی و بهداشتی را به دنبال دارد و یک چهره نازیبا از سیمای شهر به نمایش می‌گذارد.

بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر گونه اقدامی‌ که‌ تهدید برای بهداشت‌ عمومی‌ شناخته‌ شود، ازجمله آلوده‌ کردن‌ آب‌ آشامیدنی‌، رهاسازی فاضلاب در معابر، دفع غیربهداشتی مواد زائد و جامد، تخلف محسوب می شود و طبق قانون با آن برخورد انجام خواهد شد.

از این رو رهاسازی پساب و فاضلاب خانگی در معابر منطقه مسکن مهر سراوان گلایه ساکنین این منطقه را در پی داشته و خواستار رسیدگی مسئولین مربوطه و برخورد با متخلفین شده‌اند‌.

سارانی یکی از ساکنین این منطقه ضمن انتقاد از رهاسازی پساب‌های خانگی در معابر مسکن مهر، بیان کرد: در طول سال شاهد رهاسازی فاضلاب‌های خانگی در کوچه و خیابان هستیم که تردد را برایمان با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: رهاسازی فاضلاب‌های خانگی علاوه بر اینکه آلودگی بصری ایجاد می‌کند باعث تهدید علیه بهداشت عمومی شهروندان می‌شود و در منطقه مسکن مهر حقوق شهروندی با این اقدام ضایع شده است.

این شهروند سراوانی ساکن مسکن مهر ادامه داد: برخی از اهالی این منطقه با رها کردن پساب‌های خانگی باعث تخریب آسفالت نیز شده‌اند که خساراتی را به خودروها در دراز مدت وارد می‌کند.

سارانی تصریح کرد: از مسئولین مربوطه می‌خواهیم که با متخلفین برخورد کنند چرا که رهاساختن پساب‌های خانگی در کوچه و معابر بوی نامطبوع ایجاد کرده و باعث تجمع حیوانات و حشرات موذی در این منطقه شده است.

در همین راستا عربشاهی رئیس مرکز بهداشت سراوان گفت: با توجه به وضعیت نابسامان رهاسازی فاضلاب در منطقه مسکن مهر سراوان و خیابان‌های اطراف، بازرسین بهداشت محیط مرکز بهداشت از منطقه مذکور بازدید کردند.

وی افزود: به ۴۲ مورد دفع غیربهداشتی فاضلاب ضمن ارائه آموزش های لازم، اخطاریه صادر شد.

رئیس مرکز بهداشت سراوان خاطرنشان کرد: از شهروندان محترم تقاضا می‌شود جهت حفظ سلامت خود و جلوگیری از تخریب زیر ساخت‌های شهری از هدایت آب و فاضلاب به کوچه و معابر جدا خودداری کنند.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 27030
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *