800
۰
رئیس اداره راه و شهرسازی سراوان:

پیشرفت ۱۰۰ درصدی شاخص های زیربنایی و شهرسازی پس از انقلاب/ از ساماندهی ۴هزار خانوار در طرح مسکن مهر تا احداث ۲هزار کیلومتر شبکه اتصالی در سراوان

عبدالعلیم درازهی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سراوان شاخص های زیربنایی،‌ شهرسازی و راه های ارتباطی پیشرفت ۱۰۰ درصدی داشته است.
پیشرفت ۱۰۰ درصدی شاخص های زیربنایی و شهرسازی پس از انقلاب/ از ساماندهی ۴هزار خانوار در طرح مسکن مهر تا احداث ۲هزار کیلومتر شبکه اتصالی در سراوان
عبدالعلیم درازهی رئیس اداره راه و شهرسازی سراوان در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه در حوزه راه و شهرسازی پیشرفت ۱۰۰ درصدی پس از انقلاب اسلامی رخ داده است، بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی شبکه شریانی مسیر خاکی بوده که تردد به سختی صورت می گرفت.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران کل شبکه ارتباطی شریانی شهرستان تا مرکز استان کمتر از ۶۰۰ کیلومتر بوده است و حتی در آن زمان به مرز هم دسترسی نداشتیم اما در حال حاضر صرفا در محدوده شهرستان به جز شهرستان‌های مهرستان و سیب و سوران که هرکدام بالغ بر هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه ارتباطی دارند در محدوده سراوان بالغ بر دو هزار کیلومتر طول شبکه ارتباطی وجود دارد که از این میزان ۳۹ درصد آسفالت است و تردد با سهولت انجام می‌شود.

این مقام مسئول گستردگی شهرستان و پراکنش روستاها و کوهستانی بودن منطقه و ترافیک مرزی را علت نامطلوب بودن میزان آسفالت محورهای منطقه عنوان و اضافه کرد: اما تمام نقاط جمعیتی کمتر از ۱۰ خانوار دارای راه ارتباطی هستند.

درازهی اذعان کرد: به لطف انقلاب اسلامی در محدوده سراوان بالغ بر هزار و ۷۰۰ دستگاه پل در محورها احداث شده که در مواقع اضطراری و بارندگی یک نعمت برای مردم است که اگر این پل ها احداث نمی‌شد شبکه ارتباطی در مواقع بحران قطع می شد.

وی با توجه به اینکه در حوزه احداث ساختمان‌های دولتی پیشرفت‌های بسیار چشمگیری رخ داده است، افزود: قبل از انقلاب اکثر دستگاه‌های دولتی در شهرستان فاقد ساختمان و تأسیسات لازم بودند اما پس از انقلاب دستگاهها دارای فضای ساختمانی شدند که می‌توان گفت پروژه بیمارستان ۲۴۰ تختخوابه ایرانمهر یکی از این پیشرفت هاست که پاسخگوی نیاز خدمات درمانی شهرستان و شهرهای همجوار است که با کیفیت ترین و استاندارد ترین مصالح ساختمانی جهانی توسط اداره راه و شهرسازی احداث شده است.

وی خاطر نشان کرد: در بحث شهرک‌های مسکونی قبل از انقلاب سطح شهر که سطح روستایی اولی بود با دو یا سه خیابان شکل گرفت توسعه مسکونی در آن زمان وجود نداشت اما با روی کار آمدن انقلاب اسلامی و استقرار دستگاه‌های اجرایی در شهرستان برای شهر طرح‌های مطالعاتی جامع تفصیلی تهیه شد که در زمان انقلاب هیچ کدام از شهرها در استان طرح مطالعاتی تفصیلی نداشتند‌.

رئیس اداره راه و شهرسازی سراوان اضافه کرد: پس از انقلاب اسلامی بالغ بر هزار کیلومتر مربع محله مسکونی زمین واگذار شده است که می توان گفت رشد ۱۰۰ درصدی در این نقطه صورت گرفته است.

درازهی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب در حوزه چهار شهرستان سراوان گلشن سیب و سوران و مهرستان فقط یک شهر و یک شهرستان وجود داشت اما در حال حاضر علاوه بر تفکیک ۴ شهرستان، ۱۰ بخش و ۱۰ نقطه شهری در حوزه چهار شهرستان وجود دارد که اکثر نیازها و امکانات زیربنایی تأمین شده است که می‌توان گفت انقلاب نوین در حوزه خدمات شهری به شهروندان در حوزه شهرسازی از حیث امکانات زیربنایی و هم تامین خدمات مورد نیاز انجام گرفته است.

وی با توجه به اینکه بعد از انقلاب در دوره های مختلف متقاضی مسکن وجود داشت که چهار هزار نفر متقاضی ثبت نام و ساماندهی شده‌اند، خاطر نشان کرد: روند رو به رشد شاخص های زیربنایی، شهرسازی و ارتباطی با توجه به رشد ۱۰۰ درصدی که در زمان انقلاب انجام شده قابل قیاس با دوران شاه نیست.

انتهای پیام/
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 21853
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *