800
۰

عکس نوشته/تلاش غرب برای رشد خانواده‌های تک هسته‌ای و تنهایی در ایران

یک کارشناس و آسیب شناس اجتماعی گفت: افراد در این دوران به خاطر افزایش سن به بیماری هایی دچار می شوند و شاید همین عوامل باعث می شود که زوج دیگر دچار خستگی شده و زندگی را ترک کند؛ متاسفانه در جامعه ما تبلیغات گسترده ای به صورت خواسته یا ناخواسته برای سبک زندگی تنها می‌شود.
عکس نوشته/تلاش غرب برای رشد خانواده‌های تک هسته‌ای و تنهایی در ایران
به گزارش شستون؛ مجید ابهری، کارشناس و آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار دانا در خصوص انتخاب وزیر تنهایی اظهار داشت: تنهایی به عنوان یک فرآیند غیر قابل اغماض در زندگی افراد به وجود آمده که در کشور ما بیشتر در دوران سالمندی افراد تنها می شوند چرا که فرزندان آن به دنبال زندگی خود می روند و به خاطر مشکلات زندگی کمتر می توانند به والدین خود سر بزنند.
وی در ادامه افزود: در سال های اخیر آمار طلاق بین افراد سالمند هم رشد چشمگیری یافته و این زنگ خطری برای نهادها و مسئولان فرهنگی است؛ چرا که در این دوران نیازمند مصاحب و همدم می باشند که امروز تنها به سطح پرستاری تقلیل پیدا کرده است.
این کارشناس و آسیب شناس اجتماعی خاطرنشان کرد: افراد در این دوران به خاطر افزایش سن به بیماری هایی دچار می شوند و شاید همین عوامل باعث می شود که زوج دیگر دچار خستگی شده و زندگی را ترک کند؛ متاسفانه در جامعه ما تبلیغات گسترده ای به صورت خواسته یا ناخواسته برای سبک زندگی تنها می‌شود.
ابهری با اشاره به برخی ارائه امکانات برای زندگی فردی مانند خانه های مجردی، روزانه، ساعتی و هفتگی خاطرنشان کرد: این تبلیغات در دوران جوانی می تواند زنگ خطری برای ادامه این شرایط در دوران سالمندی باشد.
این کارشناس و آسیب شناس اجتماعی عنوان کرد: بعضی از دیدگاه‌های موجود در جامعه مانند نگاه‌های فمنیستی برای دادن کودک به دختران مجرد و ازدواج نکرده تبلیغ می کنند که این  ساختار خانواده تک هسته ای و زنگ خطری برای جمعه است که نهادهای متولی باید اقدامات لازم را انجام داده و اجازه ندهند خانواده های تک هسته‎ای تبلیغ شوند.

در این زمینه پایگاه خبری تحلیلی شستون عکس نوشته هایی تهیه و منتشر کرده است.

انتهای پیام/م.ش
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 10378
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *