800
۰
رئیس شورای تخصصی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان:

موثر بودن نمایشگاه های دست آورد های پژوهشی در ارتباط بین صنعت و دانشگاه/ مهم ترین رسالت هفته پژوهش شناسایی پژوهشگران بومی منطقه ای است

رئیس شورای تخصصی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: : برپایی نمایشگاه ها و کارگاه ها برای ارائه دست آوردهای پژوهشی دانشجویان و اعضای هیأت های علمی می تواند در تقویت مشارکت جمعی و ارتباط دانشگاه با صنعت موثر باشد.
ب
ب
محمد مجوزی رئیس شورای تخصصی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و باوچستان در گفت و گو با شستون دانشگاه آزاد اسلامی را جزو معدود حوزه هایی عنوان کرد که اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی که امروزه مطرح می شود، معنی کرده است  و از بدو تأسیس تا کنون این امر را در دستور کار قرار داده است و ادامه داد:  دانشگاه آزاد در چند سال اخیر به لزوم تبدیل علم به ثروت و لازمه استفاده از تولید علم در ثروت تأکید کرده است.
وی افزود: سالانه باید بخشی از بودجه واحد های دانشگاه آزاد اسلامی از طریق غیر شهریه ای تأمین شود که بهترین جایگاه برای تأمین، حوزه پژوهش است.
خاطر نشان کرد: در حوزه پژوهش مراکز رشد، هسته های فناور و‌ طرح های پژوهشی برون دانشگاهی می توانند در راستای تولید علم و ثروت موثر باشند و بخشی از هزینه های دانشگاه را از این طریق تأمین کنند.
رئیس شورای تخصصی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان به مشارکت دانشجویان و هیأت های علمی های واحد های دانشگاه آزاد برای برگزاری هرچه بهتر هفته پژوهش و فناوری در راستای ایجاد انگیزه در کارهای پژوهشی تأکید کرد و گفت: برپایی نمایشگاه ها و کارگاه ها برای ارائه دست آوردهای پژوهشی دانشجویان و  اعضای هیأت های علمی می تواند در تقویت مشارکت جمعی و ارتباط دانشگاه با صنعت موثر باشد.
مجوزی با اشاره به اینکه فلسفه‌ دانشگاه حل معضلات جامعه است، اظهار داشت: دانشگاه می تواند بخش اعظمی از مشکلات جامعه را با پژوهش حل کند که انتظار می‌رود  از طریق علم و پژوهش رابطه تنگاتنگی میان مراکز علمی و جامعه شکل گیرد.
وی از دانشگاه به عنوان برکات بعد از انقلاب یاد کرد و افزود: مراکز کم تر برخوردار در کشور به خصوص استان سیستان و بلوچستان  می توانند مبدأ تأثیر گذار بسیار مهمی در جامعه باشند.
رئیس شورای تخصصی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان مهم ترین رسالت هفته پژوهش را شناخت پژوهشگران بومی و منطقه ای عنوان کرد و اذعان داشت: بخش اعظم هیئت های علمی و کارکنان واحد های دانشگاه آزاد را افراد بومی تشکیل داده اند زیرا افراد بومی با داشتن عرق بومی گری و علاقمند بودن به منطقه راحت تر مشکلات را شناسایی و در صدد حل آن بر می آیند.
مجوزی گفت: تمامی فعالیت های دانشگاه آزاد در راستای اقتصاد مقاومتی است چرا که بدون اتکا به بودجه ملی و بودجه نفت توانسته است از توانمندی ها و پتانسیل های طبیعی، منطقه ای و بومی به نحو احسن استفاده کند.
این مسئول در پایان تصریح کرد: رسانه ها می توانند فعالیت های مراکز علمی را انعکاس دهند تا انگیزه ای در دانشجویان و هیأت های علمی در راستای سمت و سو دادن به اولویت های تعریف شده در دانشگاه ها ایجاد شود.
 
 
انتهای پیام/1319
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب: 4188
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *