800
۰
مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان:

سیزده آبان نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران است

مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان گفت: سیزده آبان که به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شده است را نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران عنوان کرد.
نصرت زهی
نصرت زهی
نصرت زهي مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه اسلامی واحد سراوان در گفت و گو با خبرنگار افتخاری شستون روز ١٣ آبان كه  با عنوان  روز مبارزه با استكبار نام گذاري شده است را نقطه عطفي در تاريخ معاصر ايران عنوان کرد و ادامه داد:  ياد آور شدن سه واقعه مهم تبعيد حضرت امام به تركيه در ١٣ آبان ١٣٤٣،شهادت جمع كثيري از دانش آموزان در ١٣ آبان ١٣٥٧و همچنين تسخير لانه جاسوسي آمريكا در ١٣ آبان ١٣٥٨وقايعي هستند كه هر كدام در زمان وقوع خود تاثير گذاري خاص خود را داشته که شرايط را به نحوي تغيير داده اند.
وی ادامه داد:  در مورد اول جهت احقاق حقوق عموم مردم ايران ودر اعتراض به كاپيتولاسيون كه ريشه در استعمار دارد، حضرت امام به تركيه تبعيد مي شوند كه البته اين سرآغاز هجرتي مي شود كه ١٤ سال بعد پيروزي انقلاب را به ارمغان  آورد.
مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد سراوان در سیزده آبان گفت: در سال ٥٧ اعتراض دانش آموزان كه با تعطيلي مدارس به سمت دانشگاه تهران سرازير شدند به خاك خون كشيده و ٥٦ نفر شهيد وصدها نفر مجروح شدند.
نصرت زهی در خصوص تسخیر لانه جاسوسی افزود:  در سال ٥٨ كه حضرت امام خمینی (ره) از آن به عنوان انقلاب دوم ياد کرده اند، دانشجويان پيرو خط امام لانه جاسوسي آمريكا كه حاوي اسناد تجاوزها ودخالت هاي آنان بود را تسخير کردند.
وی خاطر نشان کرد: جهت يادآوري و ارج نهادن به اين رخدادهاي با ارزش لازم است دانشجويان ودانشگاهيان ضمن حضور در گردهمايي ١٣ آبان به تبيين اهداف وبررسي وتحليل دقيق اين موضاعات بپردازندتا فاصله زماني از اين رخدادهاي مهم تاريخي باعث فراموشي آنها در اذهان جوانان ودانشجويان نشود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 3621
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *