800
۰
آنالیز حریف پرسپولیس در فینال ACL2020؛

لیگ قهرمانان آسیا| غرش ببرهای اولسان در دوحه/ گانگسترها با خشابِ پُر می‌آیند!

تیم اولسان هیوندای کره‌جنوبی با پیروزی بر ویسل‌کوبه ژاپن به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت؛ جایی که باید مقابل سرخ‌پوشان ایرانی برای رسیدن به دومین عنوان قهرمانی خود در آسیا بجنگد.
لیگ قهرمانان آسیا| غرش ببرهای اولسان در دوحه/ گانگسترها با خشابِ پُر می‌آیند!
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در فاصله 6 روز مانده تا دیدار نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰، تیم اولسان هیوندای کره‌جنوبی با پیروزی مقابل یاران آندرس اینیستا در تیم ویسل کوبه ژاپن توانست جواز حضور در استادیوم الجنوب شهر دوحه را برای رویارویی با پرسپولیس ایران کسب کند.
در سالی که فوتبال جهان مانند بسیاری از رویدادهای دیگر تحت‌تاثیر آسیب‌های شیوع بیماری کرونا قرار گرفته بود، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت تا مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ را در دو گروه مجزای شرق و غرب و به‌صورت متمرکز در کشور قطر که میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ نیز هست، اجرا کند.
پرسپولیس با پیروزی مقابل تیم‌های السد قطر، پاختاکور ازبکستان و النصر عربستان توانست برای دومین بار در ۳ سال اخیر به فینال مسابقات ACL برسد و در آن‌سو هم نماینده شرق آسیا با شکست دادن تیم‌های ملبورن ویکتوری استرالیا، بیجینگ گوان چین و ویسل کوبه ژاپن توانست به دیدار نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برسد.

قهرمان به فینال بازمی‌گردد
قهرمان سال ۲۰۱۲ لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی بار دیگر به دیدار نهایی این رقابت‌ها رسیده  که تمام دیدارهای دور برگشت منطقه شرق را با پیروزی به اتمام رسانده است. شاگردان کیم دو هون حالا بار دیگر پس از 8 سال به فینال ACL ۲۰۲۰ رسیده‌اند و برای رسیدن به رویارویی با پرسپولیس به تمام حریفان خود حداقل ۲ گل زده‌اند.
حریف کره‌ای تا به حال مقابل تیم‌های ایرانی قرار نگرفته و دیدار عصر روز ۲۹ آذرماه نخستین رویارویی گانگسترهای آسیا با نماینده فوتبال ایران، یعنی تیم پرسپولیس خواهد بود. البته ببرهای اولسان لقب اصلی این تیم آبی‌پوش است که در آسیا با صفت گانگستر خوانده می‌شوند.
ببرهای کره اولین افتخار تاریخ‌شان را با فتح مسابقات حرفه‌ای قهرمانی فوتبال کره در سال ۱۹۸۶ جشن گرفتند. دو سال بعد آن‌ها تصمیم گرفتند تا باشگاه را از اینچئون به استان گانگوان که محل استقرار بسیاری از کارخانه‌ها و شرکت‌های هیوندای است، جابجا کنند. این نقل مکان برای اولسان خوش یمن بود و آن‌ها برای اولین بار نایب قهرمان کی لیگ شدند.

بی‌رقیب در حمله، پائین‌تر از پرسپولیس در دفاع
سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ آغاز روزهای متفاوت باشگاه اولسان بود. آن‌ها دو سال پیاپی نایب قهرمان لیگ کره شدند و آرام آرام پا در مسیر آسیایی شدن گذاشتند. سال ۲۰۰۵ دومین و آخرین جام کی لیگ را به خانه برده، سال ۲۰۰۶ اولین نیمه نهایی آسیا را تجربه کردند. اوج شکوه و قدرتمندی اولسان در لیگ قهرمانان فصل ۲۰۱۲ اتفاق افتاد؛ جایی که آن‌ها دست به کاری بزرگ زدند و بر بام آسیا ایستادند. با این وجود پس از قهرمانی آسیا، افت در اردوگاه ببرها شروع شد اما حالا و با صعود مجدد به فینال رقابت‌های ACL ۲۰۲۰، آن‌ها دوباره به قدرت قبلی خود نزدیک شده‌اند.
یکی از نکات قابل توجه نماینده پرقدرت کره جنوبی آمار بی‌نظیر این تیم در دفاع و حمله است. اولسان هیوندای علاوه بر آنکه با ۲۱ گل زده بهترین خط حمله لیگ قهرمانان را در اختیار دارد، تنها ۷ گل دریافت کرده و باید لقب بهترین خط دفاعی را به همراه پرسپولیس نیز به نام آن‌ها سنجاق کرد.
نقش اصلی این درخشش در خط حمله را دو فوروارد خارجی و با کیفیت برای اولسان بازی می‌کنند. جونیور نگرئو برزیلی، آقای گل فصل پیش کی‌لیگ به همراه جانسن نروژی زوج مخربی هستند که تا این مرحله در مجموع نیمی از گل‌های اولسان را وارد دروازه حریفان کرده و نگرئو با ۶ و جانسن با ۵ گل زده، از شانس‌های جدی کسب آقای گلی این فصل از رقابت‌ها نیز محسوب می‌شوند.

نکته حائز اهمیت این‌که در این سطح از مسابقات و در فینال لیگ قهرمانان آسیا، رقیب آسانی وجود ندارد و تیم کره‌ای رقیب قدری برای سرخ‌ها به حساب می‌آید. پرسپولیسی‌ها نمی‌خواهند خاطره تلخ شکست در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ را بار دیگر لمس کنند و به هر نحو برای دست‌یابی به آرزوی دیرینه و تاریخی خود تلاش خواهند کرد.
تیم پرسپولیس ظهر دیروز با پروازی چارتر تهران را به مقصد دوحه ترک کرد تا ساعت ۱۵:۳۰ روز شنبه ۲۹ آذرماه در استادیوم الجنوب قطر مهیای تقابل با اولسان هیوندای شود. 
انتهای پیام/
 
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 21234
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *