800
۱
خبر‌هایی خوب از ورزش جنوب شرق به گوش می‌رسد؛

درخشش ورزشکاران سیستان و بلوچستان در اردو‌های تیم ملی

پیشرفت ورزشکاران سیستان و بلوچستانی و کسب نشان‌های رنگارنگ به اوج رسیده به‌طوری‌که در حال حاضر در چند رشته ورزشی ورزشکاران در اردو‌های تیم ملی حضور دارند.
درخشش ورزشکاران سیستان و بلوچستان در اردو‌های تیم ملی
به گزارش پایگاه خبری شستون به نقل از عصرهامون، سیستان و بلوچستان جوان‌ترین استان کشور به شمار می‌رود که یک استان کاملاً ورزشی است به‌طوری‌که بیشتر مردم آن اعم از زن و مرد، کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و بعضاً بزرگسالان به ورزش علاقه‌مند هستند.

این استان باتوجه‌به گستردگی و اقلیم متنوع خود استعداد‌های فراوانی در رشته‌های مختلف ورزشی دارد که باید با برنامه‌ریزی درست این استعداد‌های پنهان ورزشی را شناسایی و شکوفا کرد.

پتانسیل‌های ورزشی در این دیار به‌صورت بخشی است، در سیستان کبدی، کشتی، هنر‌های رزمی و دومیدانی، در چابهار ورزش‌های آبی و فوتبال، خاش کشتی، ایرانشهر دومیدانی و کریکت، هندبال و والیبال در سراوان دومیدانی و هنر‌های رزمی و نیک‌شهر کریکت می‌تواند ورزش کشور را تحت‌تأثیر قرار دهد و نام این استان را در سطح ملی مطرح کند.

ورزش استان در چند سال اخیر شتاب روبه‌رشد داشته و قطعاً ورزش می‌تواند یک عامل وحدت و انسجام در این استان پهناور و بااستعداد باشد؛ اما با همه این افتخارات در عرصه‌های ورزشی این استان به لحاظ زیر ساخت‌های ورزشی، توسعه و توجه بیشتر است.

حضور جوانان سیستان و بلوچستان در اردوهای تیم ملی نشان از غیرت ورزشکاران دارد
عباس شیبک، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: با حمایت‌های صورت‌گرفته و عملکرد قابل‌تحسین برخی از هیئت‌های ورزشی شاهد افزایش دعوت تعداد ورزشکاران دختر و پسر استان به اردو‌های مختلف تیم ملی هستیم که نشان از پتانسیل و ظرفیت بالای استعداد‌های ناب سرزمین نخل و آفتاب است.

وی ادامه داد: درخش و غیرت ورزشکارانی که هم اکنون در اردو‌های مختلف تیم ملی حضور دارند، سبب شده شانس اعزام جوانان باغیرت و ارزشمند سیستان و بلوچستان به مسابقات بازی‌های آسیایی هانگژو چین و همچنین رویداد مهم جهانی افزایش پیدا کند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان با تأکید بر اینکه هیئت‌های ورزشی توجه جدی به توسعه و رونق ورزش باید داشته باشند، تصریح کرد: استعدادیابی و نخبه‌پروری یکی از مهم‌ترین خواسته‌های دستگاه ورزش از هیئت‌ها است.
وی از اجرای طرح استعدادیابی ورزشی در تمامی شهر‌های استان خبر داد و افزود: استعدادیابی در ورزش، کشف و به فعلیت رساندن توانایی بالقوه فرد و هدایت آن‌ها در مسیر صحیح است که نقش بسیار مهمی در موفقیت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی دارد.

شیبک اذعان کرد: قهرمانان بانوی سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر بیشترین دعوت شده به اردو‌های تیم‌های ملی را شاهد بوده است که نشان از ظرفیت بالای ورزش بانوان استان را می‌رساند.

وی با اشاره به دعوت بانوان استان به مسابقات آسیایی هانگژو چین گفت: عالیه قاسمی، بانوی تکواندوکار سیستان و بلوچستان در مسابقات ورود به اردوی تیم ملی نوجوانان جهت حضور در مسابقات آسیایی هانگژو چین و آیلین قلی‌زاده، بانوی پرافتخار تیراندازی استان به اردوی انتخابی تیم ملی تپانچه در مجموعه ورزشی آزادی تهران دعوت شده‌اند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان ادامه داد: همچنین حسین شیخ رنگی، دونده شایسته دوومیدانی سیستان و بلوچستان به اردوی تیم ملی ماراتن کشور از سوی کمیته فنی فدراسیون دعوت شده است.

وی اظهار کرد: طبق اعلام رسمی فدراسیون کبدی، اسامی بازیکنان دعوت شده به هفتمین اردوی آماده‌سازی تیم ملی کبدی جمهوری اسلامی ایران جهت حضور در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین اعلام شد و فریده ظریف دوست و محبوبه سنچولی دو بانوی مستعد کبدی استان و طلایه‌داران مسابقات آسیایی جاکارتا نیز حضور دارند.

شیبک افزود: حضور امیدوارکننده بانوان مینی گلف سیستان و بلوچستان در رقابت‌های کشوری از رویداد‌های مهم ملی و کسب تجربیات ارزشمند است که امیدواریم شاهد نتایج درخشان در آینده خواهیم بود.

وی گفت: محمود ریگی، ورزشکار مستعد سیستان و بلوچستان به همراه تیم منتخب کیک‌بوکسینگ WKA جمهوری اسلامی ایران به مسابقات جهانی اندونزی اعزام می‌شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به تاریخ‌سازی هرکول سیستان و بلوچستان در رقابت‌های بین‌المللی روسیه تشریح کرد: محمدرضا تازه رو، قوی‌ترین مرد استان و نایب‌قهرمان ایران که به همراه تیم ملی قوی‌ترین مردان ایران به مسابقات بین‌المللی روسیه اعزام شده بود، با درخشش و تاریخ‌سازی، نایب‌قهرمانی این رقابت‌ها را به ارمغان آورد.

شیبک خاطرنشان کرد: کسب مدال ارزشمند نقره بین‌المللی روسیه برای ورزشکار پرافتخار بدنسازی و پرورش اندام استان، در جمع قوی‌ترین‌ها، نقطه عطفی برای ورزش استان محسوب می‌شود که در آینده شاهد ظهور استعداد‌های ناب سرزمین نخل و آفتاب خواهیم بود.

انتهای خبر/ ف https://asrehamoon.ir/vdcbs8b80rhb0sp.uiur.html
 
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 26562
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *